domingo, 22 de enero de 2012

TEMA 11



TEMA11: ESCOLA INCLUSIVA

Avui en dia l’escola inclusiva és una necessitat. Una necessitat vinguda de la universalitat en l’educació. Cal poder atendre a la diversitat, a cada un dels nens de forma individual i atenent a totes les seves necessitats.
La inclusió ve donada pels canvis, transformacions, sensibilització que fa un col•lectiu, un grup d’individus, o una institució com és l’escola per tal de poder acollir amb qualitat la diversitat de necessitats.
Actualment és molt normal tenir dins una mateixa aula un grup molt heterogeni, desde diversitat de cultures, diversitat intel•lectual, etc.  Aquesta diversitat no ha de ser vista com un obstacle, sinó tot just al contrari, com una eina d’enriquiment tant pels alumnes, el professorat i l’escola.
Així doncs l’escola a hagut d’adaptar-se a aquestes necessitats, de manera que ha hagut de crear certs espais dintre l’escola per atendre aquestes necessitats específiques. Actualment ja parlem de necessitats específiques, ja que molts transtors, com el TDH o l’hiperactivitats, són cassos que cada cop tenim més en la societat, i segons certs experts no es poden anomenar de casos d’educació especial.  Així doncs s’ha creat un nou concepte, el de necessitats específiques, que tal i com diu el nom abarca totes aquelles necessitats que fan necessari algun tipus de reforç.
Així doncs l’escola ha hagut de crear les aules d’acollida, les aules d’educació especial, o la Unitat de Suport a l’Educació Especial (USEE).  L’objectiu d’aquestes unitats és el de que els alumnes amb necessitats específiques, puguin compartir i formar part d’un grup classe ordinari. És a dir, que tot i que l’alumne tingui dificultats, un nivell més baix i problemes comprensius, l’escola inclusiva posa els recursos necessaris perquè aquest alumnes pugui estar a classe amb els demés companys, però amb uns objectius diferent.
Pels cassos d’educació especial,  les tutores de EE, fan un treball previ, adaptant tots els continguts de l’alumne en concret, per tal que ell pugui entendre-ho. Per altra banda se li fa un pla individualitzat, que permetrà marcar uns objectius diferents a la resta de companys, tenint en compte les capacitats del nen en qüestió. Així doncs, si tot i això l’alumne necessita un seguiment constant a l’aula, se li ficarà un educador o un vetllador, per tal que estigui atès en tot moment.

L’objectiu de la inclusió, és que cada cop hi hagin menys escoles d’educació especial, amb la finalitat d’aconseguir una escola per a tots i de qualitat.
Per altra banda, és molt important tot el que aporta la inclusió per la resta d’alumnes i mestres de l’aula que no tenen necessitats específiques. Els suposarà un enriquiment personal molt gran, per la sensibilització que hauran assolit, per la interacció amb aquestes persones, per la responsabilitat que assoliran com a companys i pel companyerisme i solidaritat que despertarà en ells.
La desaparició de moltes de les desigualtats que tenim a la societat es veuran sufocades gràcies a l’escola inclusiva. Sobretot pel treball humà que comporta en tots.
Per totes aquestes situacions, i per tal de tenir més recursos i coneixements. Ara més calen uns coneixements de pedagogia terapèutica en els mestres.

No hay comentarios:

Publicar un comentario