Educació com a..

Educació: És el conjunts d'àmbits, i d'aprenentatges que s'assoleixen, a l'escola, amb la família, amb els amics, en la societat. És el resultat de totes les observacions, experiències, vivències que ha tingut un infant.

Educació com a funció cultural: Una societat té certes característiques, algunes d'elles són: La llengua, els costums, la manera de fer, la cultura. Així doncs entenem la societat com a agent educador, pel seu paper socialitzador que té damunt els individus que hi pertanyem.  Així doncs, entem que una socialització en un entorn tindrà unes peculiaritat, que faran que sigui diferent que les altres. Aquesta socialització transmet, uns valors, una manera de fer, una llengua, en definitiva..... Cultura. Així doncs, podem veure que l'educació donarà totes aquelles característiques a les persones que formin part d'una mateixa cultura.

Educació com a necessitat: L'educació, és el resultat de les experiències i aprenentatges que assoliran els infants a partir de l'observació, experimentació, interacció amb l'entorn i l'imitació dels seus referents. Així doncs, l'educació donarà a l'infant les seves necessitats més primàries per poder desenvolupar-se com a persona, i donarà les eines per poder integrar-se en el seu entorn.

Educació com a funció social:Molts infants han crescut en entorns que no els ha pogut donar totes les necessitats que els feia falta. De manera que en la maduresa probablement els ha quedat algun factor sense resoldre. Molts cops la manca d'educació està relacionada en sectors socials discriminats per la pròpia societat, perquè es consideren diferents. Per tant, s'enten que per tal de tenir una societat igualitària i sense diferències ni classes, donar una educació i oferir un entorn educatiu de qualitat als infants és completament imprescindible. Aquesta serà l'única manera de tenir una societat amb capacitat pròpia de decisió i autònoma.

Educació com a desenvolupament: Un cop hem estat educats, tenim les eines necessàries per interectuar amb l'entorn i desenvolupar-nos tot el que poguem. A partir d'aquest moment tots els coneixements que anirem adquirin ja serà la pròpia formació.

Educació com a funció internacional: Vivim en un món compartit per milions de persones. Tots som diferents, cultures diferents i llengues diferents. Però tots som éssers humans amb capacitat de raonar, i tal com deia Piaget, tots estem predestinats a assolir uns aprenentatges i a desenvolupar-nos.
Per tant per poder conviure en un món amb tanta gent, cal dinfondre un tipus d'educació a arreu, que respecti les característiques de cadascú però que ens permeti relacionar-nos. Aquesta base que compartim com a éssers humans, li acostumem a donar el nom "del sentit comú". A part d'això, l'educació també comparteix molts més valors i indicadors.