domingo, 22 de enero de 2012

TEMA 14

TEMA 14: ESCOLA I SOCIETAT DIGITAL- experiències pedagògiques- recursos TIC-TAC

Escola Sunion, 1974. Alternativa pedagògica per la ESO i batxillerat.
Dos punts principals:
-    Partir del grup d’amics, partir del grup d’iguals. Grups per treballar sempre junts, amb els amics. De cada grup cada un es convertia en el monitor de matemàtiques, el de llengua, el de medi, etc... Ell es posava en contacte amb el monitor.

-    Utilitzar els mitjans audiovisuals:Primer era projector de diapositives, i a partir dels 80 ja tenia un estudi audiovisual on podien fer vídeo.
Té un valor d’aprenentatge personal. Narrativa de ficció, basant-se en una realitat real. Els alumnes quan la fan, projecten la consciència de quan insulten i tal. Els alumnes o expressen, però de manera que s’entén que no s’ha de fer. El fet de fer aquest muntatge, també fa valorar als alumnes i els sensibilitza i consciencia.
Hi ha coses que presentades en ficció, causen un precedent el l’infant que li servirà perquè li quedi i ell pugui evitar aquesta situació. Com l’exemple de la pel•lícula d’una nena que travessi la carretera.
La ficció surt de la realitat, a vegades cal veure la ficció per poder entendre o llegir la realitat.
Escoles TIC 2.0: Crida molt l’interès de l’alumnat. Permet respondre a les necessitats educatives específiques i especials.

Institut costa Llovera, materials digitals des de infantil a secundaria.  El professorat s’ha de reciclar.

Va sortir a la televisió el videoclip de Mikel Jackson. Llavors a Alacant i Madrid es van trencar cotxes a un pàrquing.
S’ha d’explicar que això és una metàfora. S’ha d’educar per poder interpretar la televisió. Cal fer lectura de la imatge a l’escola, sinó fem que els nanos no la entenguin i ho apliquin directament.
Per llegir i escriure s’ha d’aprendre a llegir, però per mirar la tele no val aprendre a llegir les imatges, per això és necessari que hi hagi algo que li digui el que sí i el que no es pot fer. Caldria que abans d’aprendre a escriure i llegir, s’ensenyés a aprendre a llegir les imatges, la tele. Ja que és algo que es veu des de petit. Abans que quan se sap llegir o escriure, ni tant sols parlar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario