TEMA 12: EDUCACIÓ COMUNICATIVA
Cal educar tenint en compte el moment actual en què estem.
S’ha de lligar l’acció, la decisió i el pensament. El pensament el fan els investigadors, que pensen com fer l’ensenyament, etc. La decisió la fa el departament, és qui diu com es fan les coses, l’administració. I l’acció la fan els mestres el dia a dia davant dels alumnes.
Els mestres intenten renovar dia a dia per tal de poder complaure les necessitats del mestre.
Les innovacions són coses noves que s’incorporen a l’escola com l’educació per a la salut.
Montessori fa un procés evolutiu a partir del desenvolupament de l’infant. Diu que cal crear unes condicions perquè el nen es pugui desenvolupar perfectament. Mètode natural de desenvolupament, sol per si mateix.
Decroly té un mètode molt més organitzat per al nen.
Freinet, més que mètode és un sistema pedagògic perquè incorpora tot el que hi ha a la societat a dintre l’escola. Hi ho contempla tot.
L’escola és un sistema de mediació, hi ha unes entrades i unes sortides. Ha d’estar ben compensat. Tot el conjunt fa que funcioni amb armonia, a la que falla un component, altera tot el sistema.
El nucli de l’escola és dintre l’aula, on hi ha la interacció entre professors i alumnes. Les línies van en totes direccions perquè tal com un dóna, l’altre rep, és recíproc.
https://docs.google.com/present/view?id=0AUoirwzTLBJ6ZGRqMzk3NzdfMjkyZG1oY3p2Z3Y&hl=ca
Cal que el mestre sigui capaç de tenir recursos per tal de cridar l’atenció als mestres. Molts cops la clau del comportament està en els nens, no s’han d’etiquetar. Exemple clar de Canque. Daniel penac?
Cal aprendre a tenir un coneixement per viure. Cadascú ha de trobar la seva manera.
Els dos motors necessaris són el mestre i l’alumne.
El mestra unitat psicofísica socialcultural
adult equilibrat: raó-pensament, emoció-sentiments
L’alumne és una unitat psicofísica socialcultural menor en procés de construcció: estabilitat-desestabilitat. Ha d’anar a prenent en moments d’estabilitat de desestabilitat.
Wallon?¿: El mestre ha de crear amb la motivació, voluntat i s’ho ha de creure.
Pràctica reflexiva: Els docents no treballem sols, treballem en equip i podem compartir experiències i donar-nos suport.
Escola ComuniCativa: L’escola que ha de conviure amb la societat de masses.
L’escola activa i els 30 punts de l’escola nova, ajusten l’escola a una societat de masses.
Freinet, incorpora la societat dintre l’escola i dissenyà el programari pedagògic.
Avui hem d’estar atents als mitjants de comunicació i ser capaços d’incorporar-los a l’escola.
No només l’educació és família i escola, sinó que és tota la societat que s’ha d’implicar en l’educació. (pacte per a la infància a Catalunya)
Llei d’educació de Catalunya de 2009
Carta de compromís educatiu
- Hi faltes els mitjans de comunicació
Tots els ciutadans i ciutadanes han de ser capaços i compromesos en l'educació de la infància
TREBALL EN XARXA (AL BLOG)
FMRenovacióPedagògicaCatalunya
Xarxes d'escoles verdes
Xarxa d'escoles Òmnium
Xarxa d'escoles Unesco
Xarxa d'escoles europea
Comenius regio Conference 2011
Programes educatiu internacionals
No hay comentarios:
Publicar un comentario